PDA

View Full Version : Ryska försöker vara mer Katolik än påven

Ferej
2010-05-31, 06:13
Vad är fel med folk från så kallad östeuropa? see på inslaget av detta video och bli häpnad. Personligen, jag skulle kunna acceptera det eller snarare ignorera det om detta felaktigt uttalande var från urbefolkning dvs ethniska svenskar men vem ger Ryssar den "Moral high ground" att anklaga andra folkslag för att vara huberculor bärande....Sista gången jag såg på svenska tv, jag såg massa ryssar insjukna i tuberculos.

http://www.youtube.com/watch?v=fBT8BTwtiVE

:D

Btw. Är det någon som vet hur kom denna Ryska till Sverige? :D

Ulf
2010-06-11, 19:01
Otur för SD att den där ska få yttra sig offentligt i deras namn. Desperate times...

Ferej
2010-06-12, 09:53
Otur för SD att den där ska få yttra sig offentligt i deras namn. Desperate times...

Om SD använde deras kort rätt, jag tror de kunde ha fått mer än 12% av rösterna med de blandar ihop deras politik och i slut ändan allting blir som en pankaka.

Example. De hävdar att de kommer att bevilja asylsökande om de vet att deras liv är hotat och förföljda på grund av deras politisk åsikter i deras hemländer och i andra sidan hävdar dem, de enda invandrare som vi kommer att acceptera är från Väst.:o

Zupan
2010-06-12, 13:17
Ja invandrare och flyktingar finns det en skillnad på.

Invandrare = Kommer av ekonomiska/släktrelaterade orsaker.

Flyktingar = Krig/förföljelse.

Iaf vem bryr sig, hela Europa tycker samma sak om Afghaner och sånt.
Och ja ryssarna kan fördöma andra folk om amerikanerna kan det, ser inget problem i det.

Ferej
2010-06-12, 17:00
Ja invandrare och flyktingar finns det en skillnad på.

Invandrare = Kommer av ekonomiska/släktrelaterade orsaker.

Flyktingar = Krig/förföljelse.

Iaf vem bryr sig, hela Europa tycker samma sak om Afghaner och sånt.
Och ja ryssarna kan fördöma andra folk om amerikanerna kan det, ser inget problem i det.

Afghaner är skumma folk. Jag har aldrig träffat någon afghan som är ärligt. [men ändå låter sverige afghaner att strömma till detta land] :lol:

apropå ryssar; Svenskarna hatar ryssar mer än de hatar blattar och det är bara skrattretande när några ryskor försöker vara mer katolik än påven.

ta mig som example, det finns en del invandrare som jag hatar med passion och som jag vill "utvisa" från Svea riket:D men jag har ingen rätt att uttala mig att si och si måste försvinna eller utvisas från Sverige när jag är själv invandrare. Det skulle låta löjligt.

Zupan
2010-06-12, 18:22
ta mig som example, det finns en del invandrare som jag hatar med passion och som jag vill "utvisa" från Svea riket men jag har ingen rätt att uttala mig att si och si måste försvinna eller utvisas från Sverige när jag är själv invandrare. Det skulle låta löjligt.

Jag kan hålla med dig till en viss mån men samtidigt vill jag ju även det bästa för Sverige då jag trots allt bor här. Hade hellre sett att man tar in mindre muslimer och fler kristna osv.

Ferej
2010-06-12, 18:54
Jag kan hålla med dig till en viss mån men samtidigt vill jag ju även det bästa för Sverige då jag trots allt bor här. Hade hellre sett att man tar in mindre muslimer och fler kristna osv.

Även om det inte är min sak att uttala mig om detta känsliga ämne...Sverige har fått för många invandrare på kort tid och immigration måste stoppas så att de befintliga invandrare hinner att smälta och integrera i samhället annars agitation/konfrontation mellan olika grupper kommer att urarta för eller senare.

Otacksamma invandrare oavsett om deras religion tillhörighet måste deporteras :D

Zupan
2010-06-12, 19:04
Även om det inte är min sak att uttala mig om detta känsliga ämne...Sverige har fått för många invandrare på kort tid och immigration måste stoppas så att de befintliga invandrare hinner att smälta och integrera i samhället annars agitation/konfrontation mellan olika grupper kommer att urarta för eller senare.

Otacksamma invandrare oavsett om deras religion tillhörighet måste deporteras :D

Problemet är att man tar hit en arab/afrikan som levt i skogen/öknen/ravinen/nomadiskt hela sitt liv. Man tar hit folk som inte är vana vid civilisation. Dem har svårt att anpassa sig och kommer endast hit då en eller flera släktingar har ljugit hit dem. Det är jag emot.

Är det krig osv skall man självklart ställa upp då de flesta flyktingarna anpassar sig snabbt och kvickt då dem vill ha en nystart.

Ferej
2010-06-12, 19:22
Problemet är att man tar hit en arab/afrikan som levt i skogen/öknen/ravinen/nomadiskt hela sitt liv. Man tar hit folk som inte är vana vid civilisation. Dem har svårt att anpassa sig och kommer endast hit då en eller flera släktingar har ljugit hit dem. Det är jag emot.

Är det krig osv skall man självklart ställa upp då de flesta flyktingarna anpassar sig snabbt och kvickt då dem vill ha en nystart.

Nu är du så jävla naiv. Tror du verkligen att Arab/eller Afrikanen kommer direkt från skogen respektive öknen och landade på Arlanda flytplats på ett jävligt mirakulöst sätt?

Jag är övertygad och säker att Förutom de som kommer i samband med familj anknyttning, de flesta "invandare" har varit i övriga Europa länder i minst 5 år innan de kom hit till Sverige. och anledningen att man kommer hit är, förutom den generösa asyl politik som Sverige genomdriver, det går att fiffla och ljuga fet lögner men ändå övertyga handläggarna på migrationsverket att din liv är i fara och om du återvänder hem, du riskerar att genomgå omskärelse :lol: på så sätt, du ger inte migrationsverket annat val förutom att ge dig permanent PUT.

EliasAlucard
2010-06-13, 12:33
Vad är fel med folk från så kallad östeuropa?Det är väl inget större fel på dem än vad det är på eritreaner? :) Och vad har katolicism och påven med den här tråden att göra?

see på inslaget av detta video och bli häpnad. Personligen, jag skulle kunna acceptera det eller snarare ignorera det om detta felaktigt uttalande var från urbefolkning dvs ethniska svenskarSjälvklart skulle du kunna det, eftersom du dyrkar svenskar mer än ryssar och anser att svenskar är rasligt överlägsna ryssar. Således anser du att svenskar har mer auktoritet än ryssar och är mer politiskt berättigade att uttrycka sig nedlåtande om invandrare såsom du själv. För dig handlar det om "raslig status". I dina ögon är svenskar en etnisk auktoritet som har mer rätt till yttrandefrihet än ryssar.

men vem ger Ryssar den "Moral high ground" att anklaga andra folkslag för att vara huberculor bärande....Tja, det faktum att ryssar kanske stoppar svenskar i fickan när det kommer till civilisation? Det säger jag inte som något illa menat mot svenskar, men ryssar har minst lika mycket som svenskar att vara stolta över, om inte mer. Ryssar är för övrigt européer de också, de har revolutionerat rymdforskningen, de har erövrat halva delen av Asien, de har vetorätt i FN, ingen nation i världen, inte ens USA, vågar öppna käften mot ryssarna.

Så det är självklart att en rysk kvinna har all rätt i världen att se ner på negrer och araber. Att du sedan anser att endast svenskar har rätt att ha sådana åsikter får väl stå för dig.

Sista gången jag såg på svenska tv, jag såg massa ryssar insjukna i tuberculos.Ryssar har knappast lika mycket sjukdomar (HIV, Ebola etc.) som negrer har. Vad gäller tuberkulos, må Ryssland vara ledande på den fronten bland europeiska länder, men även här har din folkstam övertaget:

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Mapa_tuberculose.png
http://en.wikipedia.org/wiki/File:HIV_Epidem.png

Jag tror dock att hon snarare syftar på att många negrer och icke-europeiska invandrare har en tendens att stinka, än sjukdomar.

http://www.youtube.com/watch?v=fBT8BTwtiVE

:Dhttp://nyheter24.se/nyheter/inrikes/124156-sd-s-affischnamn-invandrare-ar-primitiva

Btw. Är det någon som vet hur kom denna Ryska till Sverige? :DJaja, när hon säger "invandrare" då är det endast en eufemism för tredje världen och/eller araber/negrer.

Hon syftar såklart inte på sig själv att hon invandrat till Sverige, och de flesta betraktar inte en vit europeisk kvinna som "invandrare" i Sverige eller övriga Europa, lika lite som någon betraktar en tysk som invandrare i Italien eller Spanien eller Frankrike osv.

Spela inte dummare än vad du är.

Sanjub_Saraswati
2010-06-13, 21:12
Jaja, när hon säger "invandrare" då är det endast en eufemism för tredje världen och/eller araber/negrer.

Betraktar du dig själv att tillhöra denna kategori om man får fråga? Jag har märkt att du har en tendens att framställa dig själv som "VIT" på detta forum, men på svenska forum så skulle folk skratta åt själva tanken av en 'vit' suryoyo, håller du inte med?

Vad gäller tuberkulos, må Ryssland vara ledande på den fronten bland europeiska länder, men även här har din folkstam övertaget:

Du kan inte ens tolka kartan från din egen källa, Eritrea=grå medans Ryssland är rosa, hur du kom till slutsatsen ovan är bortom mig.

Janos
2010-06-13, 21:19
Nu är du så jävla naiv. Tror du verkligen att Arab/eller Afrikanen kommer direkt från skogen respektive öknen och landade på Arlanda flytplats på ett jävligt mirakulöst sätt?

Jag är övertygad och säker att Förutom de som kommer i samband med familj anknyttning, de flesta "invandare" har varit i övriga Europa länder i minst 5 år

Fel, vi bevisade ju i en annan tråd

https://www.forumbiodiversity.com/showthread.php?t=5333&page=3

att negrerna och araberna till Finland kommer direkt från deras länder och inte dit från Sverige, som en användare beskyllde Sverige för.

Detta gäller både flyktinginvandringen och Anhöriginvandringen. Direkt från öknen/djungeln.

Ferej
2010-06-13, 21:27
Det är väl inget större fel på dem än vad det är på eritreaner? :) Och vad har katolicism och påven med den här tråden att göra?

Om du inte vet vad har katolik och påven att göra med mitt inlägg då vet inte den okände pseudo- intellektuell elias ett skit innebörden av metafor.

Självklart skulle du kunna det, eftersom du dyrkar svenskar mer än ryssar och anser att svenskar är rasligt överlägsna ryssar. Således anser du att svenskar har mer auktoritet än ryssar och är mer politiskt berättigade att uttrycka sig nedlåtande om invandrare såsom du själv. För dig handlar det om "raslig status". I dina ögon är svenskar en etnisk auktoritet som har mer rätt till yttrandefrihet än ryssar.

Snälla du, försök inte att tvinga på din "rasliga" osäkerhet på andra. faktum jag är inte så besatt av rasen eller vad den innebär som Noam Chomsky wanna be. Vad jag skrev är tydligt och klart och det är att Svenskarna är infödda av detta land och vi [Invandrare oavsett vart vi kommer ifrån om vi är Afrikaner, araber Syriio, alban, Ryssar you name it ] bor och lever här med deras god vilja. med andra ord även vi håller Svenska pass i våra händer vi är bara hyres gäster . eller vad vet jag, kanske Syrianer inbillar sig att Sverige är deras faderland med tanke på att de inte har eget land att vända sig till. Och självklart att Svenskarna har inte bara mer rätt utan också skyldighet att yttra sig vem som kommer in och vem som inte kommer in.. det är ju trots allt deras LAND.

Tja, det faktum att ryssar kanske stoppar svenskar i fickan när det kommer till civilisation? Det säger jag inte som något illa menat mot svenskar, men ryssar har minst lika mycket som svenskar att vara stolta över, om inte mer. Ryssar är för övrigt européer de också, de har revolutionerat rymdforskningen, de har erövrat halva delen av Asien, de har vetorätt i FN, ingen nation i världen, inte ens USA, vågar öppna käften mot ryssarna.

:lol: :lol: :lol: Du glömde att Gagarin var det första Ryss i Rymden och Ludmilla Enqvist var den Första Ryss -Svenska att vinna OS guld för sverige..... Stick to the topic for GOD sake.

Så det är självklart att en rysk kvinna har all rätt i världen att se ner på negrer och araber. Att du sedan anser att endast svenskar har rätt att ha sådana åsikter får väl stå för dig.

Om hon behagar, hon har rätt att se ner på andra arter i hennes eget hemland men i Sverige, hon har samma status som negrer och araber om inte värre. Hon är säkert en av de Ryska tjejer som terroriserar Män med deras Epost att de vill komma till Sverige att dela deras "thunder love" till alla andra.:D

Ryssar har knappast lika mycket sjukdomar (HIV, Ebola etc.) som negrer har. Vad gäller tuberkulos, må Ryssland vara ledande på den fronten bland europeiska länder, men även här har din folkstam övertaget:

Hennes partikamrater har mer chans eller otur att bli smittade av henne än att bli smittad av negrer, och därför någon borde konsultera henne att sluta umgås med hennes SD kolleger om hon tänker på deras välmående.

Jaja, när hon säger "invandrare" då är det endast en eufemism för tredje världen och/eller araber/negrer.

Hon syftar såklart inte på sig själv att hon invandrat till Sverige, och de flesta betraktar inte en vit europeisk kvinna som "invandrare" i Sverige eller övriga Europa, lika lite som någon betraktar en tysk som invandrare i Italien eller Spanien eller Frankrike osv.

Spela inte dummare än vad du är.

Om så är fallet en Alban borde inte väl känna sig som invandare i "vårt vackra land" :D och en syrian borde känna sig hemma i Södertälje. :lol:

Ps. Lilla Elias borde komma till verklighet innan han begår självmord

---------- Post added 2010-06-13 at 20:32 ----------

Betraktar du dig själv att tillhöra denna kategori om man får fråga? Jag har märkt att du har en tendens att framställa dig själv som "VIT" på detta forum, men på svenska forum så skulle folk skratta åt själva tanken av en 'vit' suryoyo, håller du inte med?

:lol: :lol: :lol:

Han är ju "vit"

http://www.foramomentfreedom.com/wordpress/wp-content/fares1.jpg

:D

EliasAlucard
2010-06-13, 21:34
Betraktar du dig själv att tillhöra denna kategori om man får fråga? Jag har märkt att du har en tendens att framställa dig själv som "VIT" på detta forum, men på svenska forum så skulle folk skratta åt själva tanken av en 'vit' suryoyo, håller du inte med?Nu är jag ju varken arab eller neger. Däremot har jag ursprung ifrån mellanöstern (tredje världen alltså), men om vi säger såhär Sanjub: det här är inte en fråga om vithet. Denna ryska SD sympatisör syftar knappast på mig när hon hävdar att invandrare är primitiva, och har en massa sjukdomar. Hon syftar på sådana som dig.

Vit suryoyo: http://www.youtube.com/watch?v=6nW50iaj8QU

Bara för att vi assyrier är toleranta mot svartmuskighet bland våra stamfränder innebär det inte att det inte finns vita assyrier. Men det är inte vad det handlar om, vi assyrier definierar inte assyriskt påbrå efter hur vit eller brun man är.

Du kan inte ens tolka kartan från din egen källa, Eritrea=grå medans Ryssland är rosa, hur du kom till slutsatsen ovan är bortom mig.Nu är ju Eritrea mer eller mindre samma land som Etiopien (era Hornerdispyter är irrelevanta ifrån ett genetiskt perspektiv). Och Etiopien var ganska rödfärgad. Anledningen till att Eritrea är grå beror på att det inte finns tillräckligt med data om tuberkolos i Eritrea (därav grå färg på Eritrea).

Janos
2010-06-13, 21:39
Så om en eritrean och en ryss är samma status i Sverige betyder det att en somalier som invandrar till Eritrea bör känna gemenskap till en ungrare som invandrat?

Det där med invandrare i SD är ju en knepig fråga. Det finns en del kroater, rumäner, serber och ryssar med i partiet. Media vet inte om de ska räkna dom som invandrare eller inte när det stämplar SD som ett invandrarfientligt parti.

Läste någon artikel där en finsk-estnisk kvinna ställde upp för SD i någon kommun och gnällde på flyktingar.

Någon feg töntig journalist sa något att det där räknas inte för hon (en finsk-est) är inte en "riktig invandrare".:whoco::o

Lol_Race
2010-06-13, 21:44
Nu är ju Eritrea mer eller mindre samma land som Etiopien (era Hornerdispyter är irrelevanta ifrån ett genetiskt perspektiv). Och Etiopien var ganska rödfärgad. Anledningen till att Eritrea är grå beror på att det inte finns tillräckligt med data om tuberkolos i Eritrea (därav grå färg på Eritrea).
Nu väljer jag att ignorera dina dumma argument, men håll dig till fakta. Eritrea har varit relativt lyckat när det gäller sjukvård, och det visar sig i statistiken för HIV, malaria och så vidare. Som du ser på kartan du länkade till, har Ryssland och Eritrea samma färg för spridningen av HIV. Jag känner folk som arbetar aktivt mot tuberkulos i Afrika, och utbredningen av sjukdomen är i länder som Etiopien och Uganda, vad jag har hört, betydligt större.

Hur har du tänkt att ett "genetiskt perspektiv" är relevant i den här diskussionen?

Azvarohi
2010-06-13, 22:45
Btw. Är det någon som vet hur kom denna Ryska till Sverige? :D

Båt över Östersjön?

Mary
2010-07-01, 23:47
Ok, det var ett ganska meningslöst utlåtande, det medger även jag. Man skulle lika gärna kunna stå och skrika om hur utbredda könssjukdomar är bland Svenska ungdomar eller hur tonårsgraviditeter är ett problem i England.

När det kommer till SD handlar det inte om etnicitet. Visst, de är emot invandring, men vi har ju alla bevittnat en rad olika etniciteter som är närvarande i partiet. Nä, här handlar det om vilken social klass man tillhör. Och SD, har jag för mig, representerar underklassen i vårt samhälle. Unge arbetslöse Conny som inte vill ha någon konkurrens om bidragen, liksom. Kvinnan i fråga är väl till och med nån slags undersköterska?

Ulf
2010-07-13, 10:54
Ok, det var ett ganska meningslöst utlåtande, det medger även jag. Man skulle lika gärna kunna stå och skrika om hur utbredda könssjukdomar är bland Svenska ungdomar eller hur tonårsgraviditeter är ett problem i England.

När det kommer till SD handlar det inte om etnicitet. Visst, de är emot invandring, men vi har ju alla bevittnat en rad olika etniciteter som är närvarande i partiet. Nä, här handlar det om vilken social klass man tillhör. Och SD, har jag för mig, representerar underklassen i vårt samhälle. Unge arbetslöse Conny som inte vill ha någon konkurrens om bidragen, liksom. Kvinnan i fråga är väl till och med nån slags undersköterska?

Antingen känner du inga sverigedemokrater eller så umgås du själv med sådana som Conny; det är vad jag kan tyda utifrån din rappakalja.
Är en rysk import-fru/lilja 4 ever förresten någon att sätta sig över svensk underklass?

Zupan
2010-07-13, 11:29
NÄMEN VÄLKOMMEN TILLBAKA UFFE! ;D

Anyway, vad är problemet med denna tråd?

Läs mellan raderna så säger hon; Vi gillar inte muslimer dem sprider smittor och våld runt sig ut med dem. Wow big deal Le pen, Fron der bla bla i Holland, Magyar Garda, dansk folkeparti, Lega Nord, Slavjanski front (tjeckien/slovakien) polen har ju ssina ultra höger partier. Kroatien, Serbien osv osv.. Shit what's the fuss? Det e ju pga såna som kom hit från årets jävla öken i mellanöstern/afrika som gör att dessa partier får vind i seglen. Islam förde inte med sig fred på 1400 talet varför skulle det göra det nu? ;)

Mary
2010-07-14, 21:42
Antingen känner du inga sverigedemokrater eller så umgås du själv med sådana som Conny; det är vad jag kan tyda utifrån din rappakalja.
Är en rysk import-fru/lilja 4 ever förresten någon att sätta sig över svensk underklass?

Människor av bättre börd ÄR helt enkelt inte Sverigedemokrater. Annars skulle inte partiet ha de representanter de har. Ingen nämnd eller glömd. ;)

Eftersom ryssar som folk-kollektiv är starkare än svenskar som folk-kollektiv står självfallet också rysk underklass över svensk underklass. Men du behöver inte vara ledsen för det. Ni står fortfarande över Somalier till exempel. :lol:

Edit: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article491941.ab Jag behöver kanske inte kommentera det här ytterligare...

Motörhead Remember Me
2010-07-15, 09:15
Hennes partikamrater har mer chans eller otur att bli smittade av henne än att bli smittad av negrer, och därför någon borde konsultera henne att sluta umgås med hennes SD kolleger om hon tänker på deras välmående.

:lol:
Det är sant. Ryssar utsätter nordiska folk för mer belastningar än andra folk. HIV, andra könsjukdommar och TBC ökar okontrollerbart på andra sidan gränsen och sänglöss/vägglöss på tåg/färjor/hotell ökar enormt pga ökad inresa från Ryssland.

Dessa är obestridliga fakta som jag baserar på tidigare arbetsliverfarenhet och har ingenting med påstådd ryssfientlighet att göra.

---------- Post added 2010-07-15 at 08:23 ----------

Eftersom ryssar som folk-kollektiv är starkare än svenskar som folk-kollektiv står självfallet också rysk underklass över svensk underklass. Men du behöver inte vara ledsen för det. Ni står fortfarande över Somalier till exempel. :lol:

Att ens på skämt antyda att Ryssar är överlägsna något annat Europeisk folk är magstarkt.

Rysk underklass är något av det mest apatiska man kan finna i Europa och det har starka traditioner som går tillbaka till feodalt träldom. Underklass i Norden har alla möjligheter att utbilda sig och genom hederligt arbete komma någon vart. För Ryssar och andra öst Européer är det här med hederligt arbete minst sagt främmande då prostitution och kriminalitet anses vara en helt legal form av "arbete" för att komma framåt.

Zupan
2010-07-15, 09:35
Dessa är obestridliga fakta som jag baserar på tidigare arbetsliverfarenhet och har ingenting med påstådd ryssfientlighet att göra.

Wow du har uttalat dig. Den sista som borde uttala sig.

Mary
2010-07-16, 00:33
:lol:
Det är sant. Ryssar utsätter nordiska folk för mer belastningar än andra folk. HIV, andra könsjukdommar och TBC ökar okontrollerbart på andra sidan gränsen och sänglöss/vägglöss på tåg/färjor/hotell ökar enormt pga ökad inresa från Ryssland.

Jag förstår att det måste vara tråkigt att ryssar bara kommer hit med "sjukdomar" medan finskor berikar den Nordiska genpolen med härligt exotiska turkiska och negroida gener. Mitt intryck är att detta är ett typiskt mongol-beteende där man rasblandade hejvilt med vilka man än passerade på sina rövartåg.

Att ens på skämt antyda att Ryssar är överlägsna något annat Europeisk folk är magstarkt.

Rysk underklass är något av det mest apatiska man kan finna i Europa och det har starka traditioner som går tillbaka till feodalt träldom. Underklass i Norden har alla möjligheter att utbilda sig och genom hederligt arbete komma någon vart. För Ryssar och andra öst Européer är det här med hederligt arbete minst sagt främmande då prostitution och kriminalitet anses vara en helt legal form av "arbete" för att komma framåt.

Jag förväntade mig inget bättre från någon som får sin vetskap om mitt land från Youtube-videos och dubiösa B-filmer som Lilja 4-ever.

Finland/Norden skulle inte ens räknas som en provins i Ryssland. Små länder har råd att betala bidrag och dylikt till sin underklass. Jämfört med andra viktiga och rika länder som Kina, USA och Tyskland så går det bättre för den ryska underklassen.

Jag antar att vissa föredrar prostitution och kriminalitet istället för att vara tjänare åt sina grannfolk. Du vet, så som finnar alltid har varit åt svenskar.

Motörhead Remember Me
2010-07-22, 00:27
Jag förstår att det måste vara tråkigt att ryssar bara kommer hit med "sjukdomar" medan finskor berikar den Nordiska genpolen med härligt exotiska turkiska och negroida gener.

:lol: Javisst, neger- och turkgener är ju det första man tänker på när man tänker på Finlands genpool.

Mitt intryck är att detta är ett typiskt mongol-beteende där man rasblandade hejvilt med vilka man än passerade på sina rövartåg.

Du borde ju som ryska veta en del om Mongolernas härjningar med dina förmödrar? Att "rasblanda" sig hejvilt leder nog inte till att Finland genetiskt är betydligt mer homogent ärn Ryssland.

Du förstår väl vad homogen/heterogen betyder eller går du i sjuan?

Jag förväntade mig inget bättre från någon som får sin vetskap om mitt land från Youtube-videos och dubiösa B-filmer som Lilja 4-ever.

Vad jag vet, så handlar nog Lilja 4 ever om en flicka från Litauen. Annars så verkar dina "kunskaper" om Finland tagna från Stormfronts Ryska genetikavdelning där man aldrig lagt någon vikt på fakta.

Finland/Norden skulle inte ens räknas som en provins i Ryssland.
Det är vi tacksamma över.

Små länder har råd att betala bidrag och dylikt till sin underklass. Jämfört med andra viktiga och rika länder som Kina, USA och Tyskland så går det bättre för den ryska underklassen.
Menar du allvar med att rysk underklass har det bättre än den i Tyskland och USA???? Och var tar du din kunskap om Ryssland från? Mamma som talar drömskt om hur det var när alla var lika hjärntvättade?

Jag antar att vissa föredrar prostitution och kriminalitet istället för att vara tjänare åt sina grannfolk. Du vet, så som finnar alltid har varit åt svenskar.

Javisst. Med ryska mått så måste ju prostitution och kriminalitet vara ljusårs utveckling från att ha varit feodalslavar och lägerfångar.

Ulf
2010-07-22, 11:24
Människor av bättre börd ÄR helt enkelt inte Sverigedemokrater. Annars skulle inte partiet ha de representanter de har. Ingen nämnd eller glömd. ;)

Eller så har människor av "bättre" börd inte stake nog att vara nationalister offentligt så de stödjer SD på annat sätt; som anonyma finansörer.
Jag vet inte vilken tävling du försöker vinna här, Lilja. Du står inte över någon. Särskilt inte någon svensk.

Vilka var det som grundade Ryssland från första början egentligen och gav det dess namn?
Hm, jo just det, svear; svenskar.

Janos
2010-07-24, 15:54
Sverigedemokraterna är ganska fåniga, dock tänker jag garanterat rösta på dom i år.

De är dock inte lika patetiska som ryska nynassar som skriker Heil Hitler (i Sverige försvann skinnskallarna för drygt tio år sen, i Ryssland finns dom kvar).

Är väl bara bra att icke-svenskar går med i partiet, de behöver allt folk de kan få.

Ang erat tjafs om ryssar jämfört med nordbor så kan jag säga så att trots att ryssar har en stämpel på sig som fattigare osv så inbillar jag mig dom som mycket tuffare än nordbor (inkl. finnar), likt alla slaver. Pålitiliga, men rejäla.

Jag är inte alls feg eller rädd av mig ett dugg, men vid poolen utomlands har jag mer respekt för de ryska turisterna än för de tyska, svenska, norska, amerikanska etc.

På en charterort bankade jag på dörren på min hotellgranne och sa att han skulle sluta snarka så förbannat högt, det var en tysk gubbe och det visste jag, jag tror inte jag hade vågat om det var en ryss:|

Germaner (inkl finnar) kan man dock köra med hur som helst nästan.

Har väl delvis med kulturen att göra men också landets standard.

Finnarna skulle nog ha varit lika tuffa dom om dom aldrig brutit sig ur Sovjet, men nu har finnarna istället blivit förmesigade medborgare som litar på att staten och polisen ska sköta allt åt dom så dom slipper ta i det jobbiga själva.

Ryska damer är uppskattade, en del svenska och norska män har rysk/ukrainsk fru för dom tycker dom inte är lika uppblåsta och stroppiga som skandinaviska kvinnor.

Motörhead Remember Me
2010-07-24, 22:08
Finnarna skulle nog ha varit lika tuffa dom om dom aldrig brutit sig ur Sovjet,

Kan du berätta mer om den utbrytningen? När skedde detta?

Janos
2010-07-25, 00:01
Kan du berätta mer om den utbrytningen? När skedde detta?

Hehe, sorry...om dom blivit beslagtagna av Sovjet menade jag:whoco: