User Tag List

Page 2 of 2 FirstFirst 1 2
Results 11 to 11 of 11

Thread: Belgische federale regering bijna gevormd na meer dan 540 dagen2877 days old

Established Member
    Flex your head Bittereinder's Avatar
    Last Online
    @
    29
    Ethnicity
    Flemish
    Religion
    Postmodern nationalism
    Flanders lion European Union

Je legt wel zelf de vinger op de wonde; ongeacht of je het er zelf mee eens bent, Vlaanderen heeft rechts gestemd en krijgt het omgekeerde. In andere federale landen is dat misschien niet erg, maar in een land met twee volledig parallelle systemen is dat vragen om problemen. Volgens mij is het dan ook vooral door de huidige situatie dat de mensen rechts stemmen. Het idee dat links in Vlaanderen maar 20% van de stemmen waard is, is natuurlijk volledig belachelijk. De SP.a weigert dit in te zien en blijft vasthouden aan haar belgicistische discours. Maar ja, ieder zijn niche natuurlijk, en ik denk dat het wel gesmaakt wordt door de kiezers die ze nog overhebben.

Wat Brussel betreft: je moet wel toegeven dat het meer om een objectief obstakel voor splitsing gaat dan een echt symbolische verbintenis. Persoonlijk zou ik tevreden zijn met een confederatie, maar dat gaan de franstaligen nooit aanvaarden omdat ze (terecht) denken dat Vlaanderen de voordelen en niet de nadelen van autonomie wilt. Beter kiezen voor de korte pijn, en als dat betekent dat we Brussel 'kwijt' zijn, dan is dat maar zo.

---------- Post added 2011-12-12 at 00:17 ----------

Quote Originally Posted by solkiM View Post
    Ik denk dat vooral dat de vlamingen nu opgescheept zitten met een situatie waar ze gevoelsmatig niet voor gekozen hebben, los daarvan dat het hilarisch is dat uwen premier bij wijze van spreke nederlands spreekt op het niveau van een 3-jaar in Belgie residerende congolese immigrant.
    Ik denk dat we nog veel gaan lachen in de komende twee jaren. In één van zijn eerste speeches had hij het er al over dat we 'uit de crisis ons land moeten halen'.

Als nationalist stoort het mij niet echt, alles dat de afstand tussen het federale niveau en Vlaanderen vergroot is voor mij in orde.

2. # ADS
    Advertisement bot

Page 2 of 2 FirstFirst 1 2