User Tag List

Page 1 of 3 1 2 3 LastLast
Results 1 to 10 of 21

Thread: Une Française au Canada - A french girl in Canada2490 days old

Established Member
    Molecular Biologist Gavroche's Avatar
    Last Online
    @
    28
    France Netherlands

Default Une Française au Canada - A french girl in Canada

Une amie est actuellement au Canada. Nous avons brièvement discuté sur Facebook, voilà se qu'elle pense du Canada . On peut dire qu'il y a un choc des cultures.

Voici une sélection de ces messages :

Sa va sa se passe bien, il y a trooop de neige!!! C'est trop différent de l'Europe vraiment un autre monde sérieusement !!
    Sa se passe les cours pour toi???

--

Ah ça va !!! Pfff les gens.. et surtout.. leur STYLE AFFREUX !!! Ils ont PAS la classe des européens !! Il y a trop de truuuucs !! Ils ont pas du TOUT de culture quoi !!! La plupart au moins.. Allez 70% manquent de culture générale. Leur système pédagogique est troooooooop simple !! ça c'est bien par contre lol

--

Beaucoup d'attardé on va dire niveau cerveau lol

--

Oui mais certes l'habille ne fait pas le moine mais ils sont sales quoi je sais pas comment expliquer! Ah bon elle t'a dit sa???? Oui ils sont cools, sympas mais honnetes??? ... C'est faux quand tu cernes bien leur jeu. J'ai jamais vu des gens, une société AUSSI hypocrite que la leur j'etais choquee!!! Ils sont faux !!! Après je sais pas si c'est partout comme sa , je suis dans la region d'Ottawa-Gatineau. Et juste a cote, bah il y a le Quebecoin-coin.. Des ploucs ces gens c'est dingue!

--

Sa peut parraitre hautain ta vu mais, quand tu sors de Paris et tu viens ici.. Euh LOL sa me choque ta vu l'apparence des gens parce qu'en France c'est que sa quoi l'apparence.. Je m'y suis pliee a sa

--
    Hmmm oui et non, parce que beaucoup de gens dont etrangers et canadiens disent que les Etats-Unis c'est 10000 fois mieux ! Et c'est vraiment vrai quand t sur place et que tu compares. Bizarrement ils ont un peu plus l'esprit europeen ta vu, et surtout ils sont un peu plus ouverts dans tout les domaines. Mais bon après il y a les extremes des Etats Sudistes ta vu etc.. Pfff Les québécois ils sont treees moches la bas et ils paraissent sales quoi ! A part les europeens etudiants ou immigrants qui sont classes. Et les noirs afro-canadiens ils st vraiment beaux. Mais globalement pr l'instant, a ma grande surprise c'est les étudiants Francais les plus beaux! Après tous se qui est arabe, indien et compagnie je trampe pas dans ses eaux là...

--
    HORRIBLE... Nan mais c'est dingue quoi! Je juge pas mais c'est n'importe quoi! Surtout les quebecoises?? Elles sont.. Sans commentaires. Mais les anglaises elles st jolies mais trop mal maquiller quoi des Barbies un peu. Ouais sa va pas moches mais les francais sont 10 fois plus beaux quoi après je verrais par la suite . Et aussi, c'est TRES capitaliste ici, tooooout est centraliser sur l'argent piiiire qu'aux US j'etais TRES surprise !!!!

--
    Ouais ! Quand tu regardes a la tv elles sont jolies tres mimi! Oui les anglaises serieux c'est vraiment ca quoi! Le nombre de fois que je suis aller labas c'est vraiment trop vrai! Leur style il est vraiment unique j'aime bien moi, enfin pas tous et surtout pas en exces parce que sa fait trop "bitchy"

--
    Non mais il y en a trooooooooooooop d'obése ici !! En fauteuil roulant surtout!! Sur des chaises pour avancer ! Yen a TROP! Limite dans la rue je suis une intrue parce que je suis mince.. Genre tu peux pas te moquer d'eux ou quoi que se soit parce que c'est normal ici. Enfin quand tu vois des cas dans la rue genre je rigole dans ma tete ta vu, mais sa se fait pas, je trouve sa triste. Ils mangent TROP a n'importe qu'elle heure ! 10h : hamburgers, 12h pizza, 17h frites etc et j'en passe !!! Ils grignotent trooop et leur grignotage c'est : tiens j'ai un ptit creux! (Non-non ils prennent pas des kinders bueno mais des clubs sandwichs grosses assiettes avec frite!!! des pizza-burgers, des pizzas frites ta vu) C'est abuser..
    En plus tout est gros quoi, les sodas et tout, les parts de pizzas et tout.. Je finis pas sa moi. Et les fruits et legumes.. Ils coutent TRES cher

--
    Je te jure c'est dingue!! Mais moi sa ne me genes pas du tout de mettre de l'argent dans les fringues eux sa les genes troooop! ... Il n'y a pas de Sandro , ni d'H&M ou je suis... C'est la MORT faut aller jusqu'à Montreal ! (Youpi --') c'est a 2h de ou je suis. Zara il y a mais sa coute plus cher qu'en France quand même et pour eux Zara c'est du luxe quoi (les prolétaires pauvres ta vu)! Ils ont vu que mon manteau c'etait un Burberry ils etaient choquer : waaaaah tu mets du Burberry?? Euuh en France Burberry oui c'est un peu cher mais c'est rien quoi tout le monde en met... NON ! Je te dit c'est dingue..

--
    Il n'y a pas Mango, ni Bershka il y a aucune boutique dite "prestige petit peuple europeen" quoi..

--
    Ooh la chance ! Pfff Montreal il y a pas photo il y a vraiment de la vie !
    Honnetement.. Il faut que je me laisse le temps que je decouvre un peu mieux le Canada parce que la ma reponse est d'un non categorique ta vu, c'est un peu neuf tu vois pour moi. Toi tu voudrais aller dans quelle ville ou province?

--
    Bah serieux les paysages canadiens.. Rien a dire , ils sont supers beaux!!! Après si tu veux vraiment faire ca et que tu veux sa fonce! Parce que la France bon ben on va pas se mentir politiquement et economiquement la c'est n'importe quoi

--
    Des avis ?
    Last edited by Gavroche; 2012-12-26 at 15:17.

2. # ADS
    Advertisement bot

Wiki Editor
    Established Member
    Most Hated Member DragonRouge's Avatar
    Last Online
    @
    Male relatives J1c3
    mtDNA
    U5a2c
    Metaethnos
    Métis-Souriquois
    Ethnicity
    Acadian
    Politics
    Shawinigan Handshake
    Religion
    Atheist
    Canada Canada Acadia Canada Quebec Basque Faroe Islands Viking

Ill respond in english so all know my opinion (plus my phone doesn't like French). She sounds like a snotty liberal cultural Marxist bitch, that's why after bashing Canadians she had to still add in that black Canadians are "beautiful" when the reality about them is that they abandon their Afro Canadian identity and try to act AfrAm.

But honestly many Canadians have similar opinions of the French, about them being dirty and stuff, so I guess it goes both ways. Also hypocrites because for example she mentions fried food being available in Canada but France is actually the fastest growing market for McDonalds in the world.
    Last edited by DragonRouge; 2012-12-26 at 16:23.

Established Member
    Last Online
    @
    28
    France Netherlands

I partially agree with you, she speaks a bit haughty and that sound disconnected.

She also said that about blacks in Canada

Ouais sa c'est vrai, enfin cacher quoi mais BCP de communautarisme sa m'a choquer ! Les blancs avec les blancs, les noirs avec les noirs.. Alors que moi je trainais avec tout le monde !! Mais genre, il y a beaucoup d'immigrants africains et on dirait ils ont peur des blancs!!... Enfin dans ma region, et quand je traine avec eux sa les surprends voir ils sont choqués! Et les québécois aussi avec qui je traine ils ont l'air surpris que je vais vers les autres mais ils comprennent parce que je viens pas d'ici mais d'Europe. Et ils apprecient tu sais genre les trucs multicurelles mais ils ont peurs de s'ouvrir aux autres je sais pas si tu vois ce que je veux dire. Ouais sa c'est bien le fait qu'ils ne jugent pas sur ca! Ouais c'est clair mais j'en ai jamais vu autant de ma vie lol
    I was surprise when she said canadians aren't attractive because all canadians I saw in my live all looks the same than french and english peoples.

Wiki Editor
    Established Member
    Last Online
    @
    Male relatives J1c3
    mtDNA
    U5a2c
    Metaethnos
    Métis-Souriquois
    Ethnicity
    Acadian
    Politics
    Shawinigan Handshake
    Religion
    Atheist

Well its kind of funny she sounds a lot like Canadians commenting on France. My mother has been several times and she thinks the French are very racist and intolerant of other cultures and religions, especially Jews, and also has commented on how dirty the streets are there (many Canadians, French, English, black, white, comment on dirty streets actually). I've been to France twice and some of my experiences werent too great. I can see how many Canadians would find the place dirty but I didn't mind as I'm not as OCD as most Canadians lol. I had people treat me like crap, oddly enough until they found out I was Acadian rather than Quebecois then they were nice to me. Why is that?

Established Member
    Last Online
    @
    28
    France Netherlands

Quote Originally Posted by DragonRouge View Post
    Well its kind of funny she sounds a lot like Canadians commenting on France. My mother has been several times and she thinks the French are very racist and intolerant of other cultures and religions, especially Jews, and also has commented on how dirty the streets are there (many Canadians, French, English, black, white, comment on dirty streets actually). I've been to France twice and some of my experiences werent too great. I can see how many Canadians would find the place dirty but I didn't mind as I'm not as OCD as most Canadians lol. I had people treat me like crap, oddly enough until they found out I was Acadian rather than Quebecois then they were nice to me. Why is that?
    I don't know why they treated you differently because majority of french never heard about Acadians and Cajuns, even majority of French don't realize or don't know Americans and Canadians are descendant of european, even haha majority of french don't know what happen outside France.

Well I agree french peoples are in certain way like you describe them, and yes the street are very dirty here. It's the reason why i don't really understand why she said all those things about Canada. But , like she said she seems to be in the countryside so maybe the reason why she said that.

Established Member
    Molecular Biologist Danielion's Avatar
    Last Online
    @
    R-L21
    mtDNA
    K1
    Metaethnos
    Celto-Germanic
    Ethnicity
    Blemish
    Flanders lion Netherlands European Union Belgium

Quote Originally Posted by Gavroche View Post
    even majority of French don't realize or don't know Americans and Canadians are descendant of european,
    Funny idiocy.

https://www.youtube.com/watch?v=loyI5ng2jrM
    "Political correctness is the (...) revenge of the (...) intolerant, (...) dunce upon all the liveliness in this world. It is no more than the (...) resort of minds (...) that, for them, a revival of Stalinism is preferable to the pain of a glimpse of self-it's the last sigh of the beast that Nietzsche identified as ressentiment."

8. The Following User Says Thank You to Danielion For This Useful Post:

DragonRouge (2012-12-26)

Wiki Editor
    Established Member
    Last Online
    @
    Male relatives J1c3
    mtDNA
    U5a2c
    Metaethnos
    Métis-Souriquois
    Ethnicity
    Acadian
    Politics
    Shawinigan Handshake
    Religion
    Atheist

I should correct, she sounds like my mother. And yeah that's not a compliment, lol, even my sister and I can only handle her in small doses.

I'm leaving her house tomorrow. We can chat I'm French then when I'm home at my computer.

One time when I mentioned I spoke to people from France online and she said I shouldnt be talking to them because they think I'm a lowly colonial and an animal because I have Indian blood.

She also doesn't like English Canadians but she is racist two ways there cos she thinks they have no culture and adopt the lowly black culture (so a barb at blacks there too).

Some things she said is true. Canadians can be fake. Its one reason I am looking into moving to the Netherlands, because it causes me stress to the point it negatively affects my health. They rarely are true to their word and they are catty. Theyll be nice to your face but tear you down behind your back. English Canadians are much worse for that though.

- - - Updated - - -

BTW I don't think dirty streets in not just France but Europe really are negative. Canada has high rates of food allergies/intolerances and doctors say it's because our environment is too sterile hence we don't build up antibodies when we are babies.

France as well as Italy seem to have a lot of stray cats, though. Here in Canada, stray cats are captured and spayed or neutered and then released again. They should do that in Europe.
    Last edited by DragonRouge; 2012-12-26 at 17:06.

Established Member
    Molecular Biologist negrita's Avatar
    Last Online
    2016-12-09 @ 01:26

Beaucoup de québecois pensent que les français surtout les parisiens ont un complexe de supériorité.Au sujet des noirs d'où vient la majorité des noirs là-bas? J'ai entendu qu'il y avait une importante diaspora haïtienne.

Established Member
    Last Online
    @
    28
    France Netherlands

Beaucoup de Français pensent également que les Parisiens ont un complexe de supériorité. La France c'est Paris et ses régions, deux mondes complètement différent. Je ne sais pas pour le Canada mais il y y a pas mal d'haitien en France aussi, du moins à Paris.

Quote Originally Posted by DragonRouge View Post

BTW I don't think dirty streets in not just France but Europe really are negative. Canada has high rates of food allergies/intolerances and doctors say it's because our environment is too sterile hence we don't build up antibodies when we are babies.

France as well as Italy seem to have a lot of stray cats, though. Here in Canada, stray cats are captured and spayed or neutered and then released again. They should do that in Europe.
    The big problem in the street in France are the tramps, it seems the french government don't care of them.That shock me to see more and more tramps in the street, that make you feel very bad. In other european countries tramps are help by the government.

About stray cats, they are domesticated so they aren't a problem, but they are a lot of stray dogs especially in countryside.

Wiki Editor
    Established Member
    Last Online
    @
    Male relatives J1c3
    mtDNA
    U5a2c
    Metaethnos
    Métis-Souriquois
    Ethnicity
    Acadian
    Politics
    Shawinigan Handshake
    Religion
    Atheist

She made a point about excessive snacking too. That's because its Christmas.

Capitalist? True, under the current government which most Canadians don't like. There are massive protests going on against it right now, actually. But you wouldn't know because the government has banned the media from reporting it. I've been contacting metal bands I am in personal contact with internationally to make people aware of it when they perform.

Page 1 of 3 1 2 3 LastLast