User Tag List

Page 2 of 6 FirstFirst 1 2 3 4 ... LastLast
Results 11 to 20 of 59

Thread: Tråden om Flashback1644 days old

Wiki Editor
    Established Member
    Molecular Biologist NixYO's Avatar
    Last Online
    @
    N-CTS2929
    mtDNA
    I4
    Race
    Europid
    Metaethnos
    Germanic
    Ethnicity
    Swedish
    Politics
    Nationalism
    Religion
    Christianity
    Sweden Finland Kalmar Union Sweden Tre Kronor Russia

Quote Originally Posted by EliasAlucard View Post
    Exempel?
    Exempel: Naturtvål, LFE och durrutti samt Warm.
    “And, furthermore, that some people have a sex life and others don’t just because some are more attractive than others. I wanted to acknowledge that if people don’t have a sex life, it’s not for some moral reason, it’s just because they’re ugly. Once you’ve said it, it sounds obvious, but I wanted to say it.” — Michel Houellebecq

2. # ADS
    Advertisement bot

Established Member
    Übermensch Fimbulvetr's Avatar
    Last Online
    2018-11-16 @ 18:45
    U
    Race
    Europid
    Metaethnos
    Germanic
    Politics
    Nationalism

Antalet användare jag fått bannade är på ett närmast löjeväckande antal, det inkluderar även nya (vissa reservskapade med flera år på nacken) konton med noll eller få inlägg, enbart använda genom olika VPN-tjänster, någon form av black list existerar förstås och jag får minst en handfull konton permanent avstängda per år utan motivering.

Wiki Editor
    Established Member
    Junior Member Janos's Avatar
    Last Online
    @
    SD
    Religion
    Christianity

Felet med flashback är att det är för stort och för tillgängligt (forumbiodiversity är också tillgängligt men knappast lika välkänt i Sverige), och har för få moderator, vilket gör att allsköns iq-befriade mongo-blattar och korkade vita töntar postar sin skit där utan att bli bannade.

Sedan är väl användarnamn som Hemorrojder och Pungkula och dylikt tillåtna, vilket inte direkt stör mig men inte ger intrycket av att vara ett intellektuellt forum.

Jag förstår om flashbacks aktivitet minskar. Nu har vi ju facebook där det finns alla möjliga grupper för fans till ett fotbollslag, politiska support-grupper, anti-islam-grupper och laid back- och skvaller-grupper (Vi som är uppväxta i Nynäshamn etc). Facebook var ju det som sänkte lunajstojm (vem hade trott det för 12 år sedan?), och så länge det finns både facebook samt specifika forum för resor, mat, sport, politik och porr så kommer flashback att tappa användare, vilket är lika bra. Skillnaden mellan facebook och flashback är att folk är anonyma på flashback (på gott och ont).
    The Future was better before

Wiki Editor
    Established Member
    Last Online
    @
    N-CTS2929
    mtDNA
    I4
    Race
    Europid
    Metaethnos
    Germanic
    Ethnicity
    Swedish
    Politics
    Nationalism
    Religion
    Christianity

Ännu mer idioti från Flashbackadministrationen: Funktionen "ignorera" har förändrats.
    “And, furthermore, that some people have a sex life and others don’t just because some are more attractive than others. I wanted to acknowledge that if people don’t have a sex life, it’s not for some moral reason, it’s just because they’re ugly. Once you’ve said it, it sounds obvious, but I wanted to say it.” — Michel Houellebecq

6. The Following User Says Thank You to NixYO For This Useful Post:

Janos (2015-05-31)

Wiki Editor
    Established Member
    Last Online
    @
    SD
    Religion
    Christianity

Quote Originally Posted by NixYO View Post
    Ännu mer idioti från Flashbackadministrationen: Funktionen "ignorera" har förändrats.
    Flush flashbajs down the toilet.

8. The Following 2 Users Say Thank You to Janos For This Useful Post:

EliasAlucard (2015-05-31), NixYO (2015-05-31)

Wiki Editor
    Established Member
    Last Online
    @
    SD
    Religion
    Christianity

Ett par saker jag inte gillar på flashback (finns mååånga):

-man får ingen notering att någon svarat på ens inlägg.

-alla som har groteska, frånstötande eller bara psykiskt sjuka avatarer, trots att dom diskuterar vanliga ämnen. På ett seriöst forum bör man inte ha en avatar som bara är till för att chockera eller för att folk ska skratta åt.
    Last edited by Janos; 2015-09-07 at 16:52.

Wiki Editor
    Established Member
    Last Online
    @
    N-CTS2929
    mtDNA
    I4
    Race
    Europid
    Metaethnos
    Germanic
    Ethnicity
    Swedish
    Politics
    Nationalism
    Religion
    Christianity

Bra inlägg av baggebo1 om Flashbackadministrationen:

https://www.flashback.org/p56985694#p56985694
    Quote Originally Posted by baggebo1
    Det är politiskt och etniskt motiverad censur, men det kommer aldrig att upphöra. Den här typen av trådar finns det hundratals av. Judekritiker har blivit censurerade under lång tid på fb. Förmodligen är det centralt orkestrerat. Det finns dock inget att göra åt det. Jag har försökt att få dem att åtminstone erkänna att det är så och skriva ner det i reglerna, men de vägrar det också. De vill fortsätta låtsas vara "yttrandefrihet" och sköta censuren i smyg.

Nej, men flera är det. Dessutom är många judaiserade/flashbackiserade. De är fullständigt lojala mot kårandan och vissa tänker nog inte ens på vad de gör.

Flashbacks moderatorkår är faktiskt ganska mycket som den organiserade judenheten. Judarna har blivit utkastade från land efter land, men det finns knappt en enda jude på jorden som kan erkänna en sak judarna har gjort fel. Här på fb får moderatorerna kritik för sin censur gång på gång på gång, från av varandra helt orelaterade användare, men finns inte en enda moderator som kan erkänna en sak moderatorerna har gjort fel.

T.o.m bra användare blir flashbackiserade när de blir moderatorer, och vägrar helt plötsligt se det uppenbara. Vissa var med och skrev om den här censuren som användare, men vägrar ens svara på kritik när de blivit moderatorer.

Så här är det, så här har det varit och så här kommer det att förbli. Det man kan göra är att jobba mot strömmen. Lära sig var censurgränserna går osv. Eller så får man sluta skriva. Flashback kommer aldrig att bli ett forum med yttrandefrihet i judefrågan. Det får man lära sig att acceptera.
    Typiskt arrogant moderatorsvar som jag fick i en tråd angående att jag tycker att PM-inkorgen är för liten:

https://www.flashback.org/sp56983938
    Quote Originally Posted by Emerain
    Quote Originally Posted by NixYO
    Precis! Jag förstår verkligen inte varför man tvingas ha en så liten PM-inkorg här på Flashback. Ett PM borde inte taga mer plats än ett vanligt inlägg.
    PM-funktionen är och ska ses som en lyx i alla former förutom med kontakt med admins och moderatorer. Så därför ser jag inget konstigt med att pm-lådan är liten. Kommunicera gör man genom inlägg, inte pm. Flashback är inte en community, det är ett diskussionsfrum.

Junior Member
    Last Online
    2018-05-25 @ 23:33

Det största problemet med Flashbajs är att dess moderatorer diskriminerar och censurerar användare som postar obekväma fakta om judar. Jag bevisade detta i följande trådar:

https://www.flashback.org/t2617507

https://www.flashback.org/t2617664

https://www.flashback.org/t2660541

De första två trådarna låstes med lögnaktiga motiveringar, och den tredje befinner sig i ett förmodererat delforum, vilket betyder att moderatorerna måste godkänna alla inlägg innan de postas. Här tänkte jag posta ett av mina inlägg som inte släpptes igenom eftersom jag avslöjade en av moderatorernas många lögner.

Här är Flashback-tråden:

https://www.flashback.org/t2660541

Och här är inlägget som raderades:

Förra året publicerade den kända judiska tidningen The Forward en mycket intressant artikel som handlade om judarnas enorma inflytande i USA och deras förakt för amerikaner och västerlänningar i allmänhet. Vi fick veta att israeler betraktar amerikaner som naiva och korkade personer som judarna lätt kan manipulera, och artikeln innehöll även ett citat av Pissraels premiärminister Benjamin Netanyahu där han sa att han kan få USA att dansa efter sin pipa.

Det är egentligen förbluffande att en sådan artikel publiceras (fast det beror givetvis på att The Forward är en judisk tidning som riktas till judar), så jag beslöt mig för att starta en tråd om det här viktiga ämnet i Politik – Utrikes, och jag valde rubriken Judar erkänner att de föraktar sina icke-judiska supportrar, och att de styr USA.

Min pro-judiske ärkefiende vf tyckte dock inte om att jag belyste dessa obekväma fakta så han papperskorgade min tråd och lämnade ett spydigt och arrogant moderatormeddelande.

Det intressanta är att moderatorerna i Politik – Utrikes accepterar vilka skittrådar som helst så länge de är pro-judiska. Ett bra exempel på detta är tramstråden Israeliska kvinnliga militärer lade ut nakenbilder på Facebook. Den hade en mycket korkad och krystad frågeställning, och idioter dök upp och postade hjärndöda kommentarer av typen "judiska brudar är heta" (vilket är struntprat då de flesta judinnor är asfula). Dessa inlägg borde ha raderats för trams och off topic då de inte alls handlade om utrikespolitik, men eftersom de var pro-judiska så fick de stå kvar.

I vilket fall som helst så accepterade jag att skithögen vf papperskorgade min tråd Judar erkänner att de föraktar sina icke-judiska supportrar, och att de styr USA, och jag startade om den i konspirationsforumet istället (för enligt många moderatorer så är det ju där man borde diskutera judefrågan).

Då dök moderatorn KimNeilJung (som brukar censurera judekritiker) upp och skrotade tråden – och gav mig dessutom en varning – med motiveringen att jag hade en "löjligt tunn trådstart". Detta är befängt därför att diskussionsunderlaget var en mycket intressant och avslöjande judisk artikel i vilka judar – inklusive Pissraels premiärminister! – skryter med hur de föraktar och manipulerar amerikanerna och deras regering. Hur kan det vara en "löjligt tunn trådstart"? Eller menar KimNeilJung att jag måste skriva en hel uppsats för att få en tråd accepterad i hans delforum? Det här är ytterligare ett exempel på hur judekritiker diskrimineras på Flashback.

Vid den här tiden försökte jag kontakta moderatorerna i konspirationsforumet angående den ständiga diskrimineringen som jag utsattes för. Jag skrev till Bernad (sic) Law, men han sa att han precis hade slutat att moderera det delforumet, och att jag därför borde vända mig till KimNeilJung istället. Jag gjorde som han sa och skickade flera privata meddelanden till KimNeilJung, men han vägrade att svara. Jag försökte även kontakta den andre moderatorn, Strychno, men han vägrade också att svara. Detta innebar att jag inte hade en enda moderator att vända mig till i konspirationsforumet. Tycker ni att det är normalt? Borde ett seriöst forum skötas på det sättet?

Moderatorn Emerain skrev:
    Vad ska vi säga för att du ska förstå att du aldrig ägt någon tråd? Du har ingen egen tråd. Ingen har någonsin haft en egen tråd.
    Jag har aldrig påstått att jag "äger" trådar på Flashback. När jag skrev "min tråd" så menade jag givetvis att jag är trådstartaren, och att jag borde ha rätt att posta i min egen tråd och svara på mina motdebattörers inlägg, så länge det jag skriver är on topic.

Gällande ditt inlägg så var det givetvis Off topic
    Det var inte alls off topic. Användaren Thewellovedone kom med ett (korkat) argument, och jag bemötte det. Om mitt inlägg är off topic, varför betraktas Thewellovedones inlägg som on topic när vi skrev om samma ämne?

Detta är något som drabbar mig jämt och ständigt på det här forumet: mina pro-judiska motdebattörer postar i mina trådar, och jag svarar. Deras inlägg får stå kvar medan mina raderas – och jag blir dessutom varnad – för off topic, trots att jag och mina motdebattörer skrev om samma sak. Och moderatorn som delar ut varningarna är vanligtvis vf. Alltså samma vf som bedrivit en häxjakt på mig i 2,5 år, och som ertappats med lögn efter lögn. Men allt detta är fullkomligt normalt, eller hur?

om du läste moderatorsmeddelandet i tråden att tjafsa om Flashback-judarna när tråden rörde Japan och judar.
    Som jag skrev i mitt föregående inlägg så var det min motdebattör Thewellovedone som tog upp sitt judiska ursprung, inte jag.

För du har postat det, så är inlägget du postade efteråt utan att prata om judarna på Flashback kvar.
    Ja, den första halvan om juden Jeremy Jones accepterades, men inte den andra halvan i vilken jag svarade på min motdebattörs inlägg, och det är mycket illa eftersom det innebär att judekritiker inte får bemöta pro-judiska användares (usla) argument. Det gör att den onda sidan får ett enormt övertag i debatten. Fast det är givetvis det som är syftet, eller hur?

Sedan så är det du som ljuger för oss alla. Ingen av dina två(!) trådar om exakt samma sak har blivit raderade. Du skrev två trådar om samma sak. Först papperskorgades första tråden med hänvisning i meddelandet i trådne om vad som var fel. Samma sak hände med den andra trådstarten du gjorde.
    Nej, jag ljuger inte. Det är du som ljuger, ditt fega och ohederliga kräk. I ett av mina inlägg bevisade jag att min tråd om judarnas hat mot Selena Gomez faktiskt raderades, men istället för att erkänna att ni hade fel så raderade ni mitt inlägg och sa åt era tekniker att återställa tråden i smyg. Det är anledningen till att ni även raderade moderatorn Tinuviels inlägg: för att utplåna alla spår av era lögner. Ni är verkligen patetiska. Kan ni aldrig erkänna att ni har fel? (Och nej, detta är inte off topic därför att jag svarar på moderatorn Emerains anklagelser – som dessutom är lögnaktiga – och om hans inlägg betraktas som topic så måste mitt också betraktas som topic då vi skriver om samma sak.)

12. The Following User Says Thank You to Folklorist For This Useful Post:

Durcherrs (2016-10-03)

Junior Member
    Last Online
    2018-05-25 @ 23:33

Det finns en Flashback-postare som har användarnamnet "JagKnullarBarn" och han har bland annat startat en lång och uppmärksammad tråd i vilken han vill ha tips på hur man kidnappar småtjejer, och moderatorerna har inga som helst problem med det:

https://www.flashback.org/t2168959

…men om man postar obekväma fakta om judar (utan att bryta mot reglerna), då blir man censurerad, trakasserad och smutskastad av moderatorerna, och man får höra att man är korkad, besatt och sinnessjuk (till skillnad från värdefulla medlemmar som "JagKnullarBarn"?)

Yttrandefrihet på riktigt? Knappast.

14. The Following User Says Thank You to Folklorist For This Useful Post:

Durcherrs (2016-10-03)

Senior Moderator
    Plant of Life = Biological Magic 麻 EliasAlucard's Avatar
    Last Online
    @
    34
    Y-DNA
    J1a2a1a2-P58+
    mtDNA
    H5a
    Race
    Caucasian
    Phenotype
    Alpinid
    Metaethnos
    proto-Semitic
    Ethnicity
    Assyrian/Armenian
    Politics
    Environment, Cannabis
    Religion
    Secular Agnostic
    Assyria Assyria 1913-1923 Armenia Lebanon Sweden Greece

Fast ärligt talat Folklorist, de kanske bannade dig för att det är det enda du skriver om? Inte för att jag är positiv till att de bannade dig på Flashback, men det finns nog inget forum som vill ha medlemmar som enbart diskuterar ett enda ämne. Det blir lätt tjatigt och i längden irriterande. Särskilt om det är en jobbig fråga som bara berör ens etniska intressen.

Min syn på Flashback som sagt, är att det forumet inte har mycket tid kvar, pga alla felbeslut admin har tagit (vBulletingaffeln han har frysit forumet vid, är redan idag typ 10 år gammal, har inte uppgraderats sedan 2000-talet och var nog en starkt bidragande orsak till att forumet hackades häromåret).
    Last edited by EliasAlucard; 2016-10-03 at 00:24.
    ReactOS <--- support this project so that we can get rid of Windows!
    Ubuntu MATE 16.04.1 LTS | PRISM-Break! | Windows7sins

“A wise man makes his own decisions; an ignorant man follows public opinion.” ― Chinese proverb

“Every decent man is ashamed of the government he lives under.” ― H. L. Mencken

“The only good is knowledge and the only evil is ignorance.” ― Socrates

“Damnant quod non intelligunt.” ― Latin proverb

Quoted for truth:
    Quote Originally Posted by Alaron View Post
    Anatolian Urhemait supporters are mostly butthurt Meds.
    For the lulz:
    Quote Originally Posted by drgs View Post
    Poland is a misunderstanding. It is a country which lies on the frontier between western and slavic world, and which combines elements of both.
    In fact, they are not even the Europeans in strict sense, meaning European as in bearing the responsibility and understanding of European interests. Poland has always been an subordinate country, on one side sucking German dick, on the other side -- Russian one, some kind of "novice" europeans, who are full of inferiority complexes, hysteria and obsessity neuroses. This is also true for all Baltic countries

Page 2 of 6 FirstFirst 1 2 3 4 ... LastLast